Recepty

Deti od 3 do 6 rokov, ako ich správne stravovať?

Deti v tomto období života stále intenzívne rastú, preto potrebujú dostatok mlieka a mliečnych výrobkov, ktoré obsahujú vápnik, kvalitné bielkoviny a tuky.

Stravujú sa najčastejšie v materskej škole, ktorej jedálny lístok s najväčšou pravdepodobnosťou neovplyvníte. Napriek tomu je dobré aktívne sa zaujímať o to, čo vaše deti cez deň zjedli, a domácou stravou potom doplniť to, čoho bol nedostatok.

  • Jedlo deťom rozdeľujte do 5 – 6 denných dávok (3 väčšie jedlá a 2 – 3 menšie desiate a olovranty).
  • Najvhodnejšou úpravou pokrmov pre deti je varenie, potom dusenie, pečenie a zapekanie.
  • Na dochucovanie pokrmov môžete bez obáv používať bylinky, soľ však už po dokončení pokrmu nepridávajte, aby si dieťa zbytočne nezvykalo na veľmi slanú chuť jedla.
  • Sledujte ich pitný režim, mali by vypiť viac ako 1 liter tekutín denne, základom sú neperlivé stolové vody, riedené ovocné džúsy a šťavy, ovocné, zelené a bylinkové čaje, mliečne nápoje.

Jedálny lístok:

Olovrant:Chlieb s rastlinným tukom a pórovou nátierkou. Čaj.
Raňajky:

Vyšľahaný tvaroh so zaváraninou alebo ovocím. Žemľa. Čaj.

Desiata:Ovocná výživa s pečivom alebo piškótami.
Obed:Mrkvová polievka s haluškami. Rizoto s kuracím mäsom a zeleninou. Ovocná šťava.
Večera:Pohánková kaša s orieškami. Kakao.

Kategorie:

Recepty

© 2022 iVarenie.sk | Nakódoval Leoš Lang