Ovocné raňajky

Pokiaľ sa rozhodnete pre ovocné raňajky, pokrájajte ľubovolné množsvto ovocia /okrem banánov a čučoriedok/ na kocky a pripravte z neho ovocný šalát. Môžete si pripraviť väščie množstvo a druhú časť zjesť ako olovrant. Ďalšími výbornými bielkovinovými raňajkami môže byť melónová misa. Výborne vás ráno naštartuje.

Zapekaný morčací rezeň s talianskym šalátom

Príprava: asi 25 minút Prísady 1 mäsitá paradajka 2 morčacie rezne po asi 180 g korenie morská soľ 1 lyžička oregana 1 lyžica olivového oleja 125 g mozzarelly lístky bazalky 1. Paradajku na brušku krížom rozrežeme, sparíme vriacou vodou a ošúpeme. Zelené lôžko vykrojíme a paradajku nakrájame n a dieliky. 2. Mäso umyjeme, osušíme a… Pokračovať v čítaní Zapekaný morčací rezeň s talianskym šalátom

koláč

Sacharidová sladkosť – keď vám chutí sladké 250 g jemnej celozrnnej múky, 250 g mäkkého tvarohu, 150 g masla, 50 g medu, 1 žĺtok, štipka soli,  1/2 prášku do pečiva Musli vrstva : 100 g hrozienok, 150 g ovsených vločiek, 502 g slnečnicových semienok, 30 g sezamových semienok, 100 g pokrájaných orechov alebo mandlí, 100… Pokračovať v čítaní koláč

Cícer

Cícer – známy ako rímsky hrach patrí medzi najzdravšie strukoviny. Pochádza zo Stredného východu. Ide o strukovinu príbuznú hrachu, vyzerá ako lieskový oriešok bez šupky a je aj zhruba takej veľkosti. Pestuje sa v Ázii, Indii, Mexiku, Argentíne, Španielsku a Grécku. Kedysi sa pestoval i u nás na Morave a tiež na Slovensku. Cícer obsahuje… Pokračovať v čítaní Cícer

Pitný režim

Optimálne individuálny príjem tekutín nemožno presne určiť. Lekárska literatúra uvádza údaj, že denne potrebujeme prijať minimálne 1,2 litra tekutín. Do množstva prijatých tekutín by mala byť započítaná aj voda prijatá v polievkach. Voda v káve sa však do pitného režimu započítavať nemôže, pretože naopak ešte z tela vodu odvádza. Tiež mlieko a mliečne nápoje sú… Pokračovať v čítaní Pitný režim

Chlieb

Chlieb je považovaný za základnú potravinu, významný zdroj vitamínov a vlákniny. Ale dnešná veľká produkcia chleba znamená, že pri jeho výrobe sú používané chemické prísady, emulgátory a ďalšie látky, ktoré predĺžujú jeho trvanlivosť. Konzumáciu chleba a pečiva nepreháňajme a miesto bieleho chleba a pečiva si vyberme niektorý z celozrnných či viaczrnných výrobkov. Všetky druhy chleba,… Pokračovať v čítaní Chlieb

Maso s kapustou

Na troche oleja orestujeme 2 cibule, nakrájame asi 10 dkg mäsa na tenké rezance a jemne osolíme. Až je mäso skoro  mäkké, pridáme asi 30 dkg hlávkovej kapusty nakrájanej na jemno a necháme podusiť. Z 1 kocky zeleninového bujónu a   250 ml  vody pripravíme vývar a po 10 minútach podlejeme, pridáme 4 strúčiky cesnaku… Pokračovať v čítaní Maso s kapustou

Delená strava

Tiež si dávate rok čo rok predsavzatie, že schudnete? Držíte všelijaké diéty, ale schudnúť sa Vám stále nedarí a pokiaľ áno, prichádza nevítaný jo-jo efekt? Máme tu pre Vás dobré rady, ale hlavne spôsob, ktorý Vám zaistí krásnu a hlavne zdravú postavu. Avšak nič nie je len lusknutím prsta. Ako ste viete, krátkodobé diéty sú viac menej… Pokračovať v čítaní Delená strava

Tmavý tekvicový chlieb

Tmavý tekvicový chlieb 350 g celozrnnej pšeničnej múky, 100 g špaldovej múky, 50 g ražnej múky, 7 g sušeného droždia, 100 g tekvicových semienok, asi 300 ml vody, 25 g rasce, 1 lyžička soli, sezamové semienka na obalenie Vo väčšej miske zmiešame všetky druhy múky, droždie, semienka, rascu, soľ a všetko zalejeme  teplou vodou. Cesto… Pokračovať v čítaní Tmavý tekvicový chlieb

Rybie filé

 Budeme potrebovať: rybie filé, tvrdý syr, cesnak, soľ, rascu, korenie, mrazenú zeleninu, cibuľu, vajce. Postup: Na masti opražíme cibuľku a na nej orestujeme trochu mrazenej zeleniny. Filé osolíme, okoreníme, posypeme rascou a vložíme na panvicu s orestovanou zeleninou a opraženou cibuľkou. Medzitým v hrnčeku rozmiešame nastrúhaný syr s cesnakom a vajíčkom a túto hmotu nalejeme na hotové filé a na panvici to otočíme. Potom… Pokračovať v čítaní Rybie filé