Recepty

Šošovicový šalát pre šťastie

Recept pre 4 osoby

Čas prípravy: 30 minút (40 min. vrátane prípravy cviklových chipsov)

Potrebujeme:

  • 250 g šošovice
  • 1 balenie šmaženého alebo údeného tempehu
  • cca 150 g baby špenátu
  • olivový lej
  • cca 100 g rôznych semiačok
  • bylinky (proveslánske korenie, bobkový list, petržlenová vňať, rasca,…)

Na cviklové chipsy:

  • 1 väčšia cvikla
  • kokosový alebo olivový olej
  • tmavé horčičné semiačka
  • soľ, korenie
  • chia semiačka na ozdobu

Na zálievku:

  • šťavu z celého citróna
  • 3 – 4 polievkové lyžice olivového oleja
  • polievková lyžica medu
  • 1 čajová lyžička kurkumy
  • čerstvo pomleté čierne korenie
  • štipka soli

Šošovicu varíme v neosolenej vode s bylinkami približne 20 minút. (Šošovicu si vopred namočíme. Najlepšie cez noc.)

Do uvarenej šošovice pridáme tempeh, ktorý sme si predtým nakrájali na kocky a osmažili na troške oleja. Na suchej panvici si taktiež zľahka opečieme slnečnicové alebo naše obľúbené semiačka, aby trošku pustili arómu.

Na záver primiešame baby špenát a tajomstvo každého dobrého šalátu, sviežu zálievku, ktorú si pripravíme veľmi jednoducho zmiešaním všetkých ingrediencií.

Šalát dobre premiešame, prípadne dochutíme soľou, či korením a voilá.

Kto má chuť môže si šalát ozdobiť cviklovými chipsami a chia semiačkami.

Repu ošúpeme a nakrájame na tenké kolieska. Kokosový olej zohrejeme na panvici s horčičnými semiačkami. Po chvíli opekania semiačok na panvicu pridáme plátky repy, osolíme, okoreníme a smažíme cca 5 – 10 minút. Podľa toho aké hrubé, či tenké plátky nakrájame.

Tip na ktorý sme prišli už po opakovanej príprave a hlavne ušetrí čas: podľa toho koľko repy máme, proces opakujeme. Plátky by sa na panvici nemali priveľmi prekrývať.

Pozn.: Strukoviny nechávame vždy niekoľko hodín namočené vo vode.

Túto vodu, v ktorej boli strukoviny namočené, treba vyliať lebo obsahuje zle stráviteľné látky, z ktorých nadúva. Strukoviny teda treba opláchnuť a dať ich variť do čerstvej vody. Bylinky a koreniny treba pridať hneď na začiatku. Odporúča sa karí, zázvor, rasca, koriander, čili, rozmarín, tymián či šalvia, ktoré podporujú trávenie. Soľ pridávame až na koniec, inak strukoviny ostanú tvrdé.

Prajeme dobrú chuť a veľa zdravia, šťastia a nových chutí v roku 2015!

Kategorie:

Recepty

© 2022 iVarenie.sk | Nakódoval Leoš Lang